Informații despre cookie-uri

Pentru a asigura funcționalitatea completă a magazinului online Anico, folosim cookie-uri. Acestea sunt importante pentru noi pentru a face magazinul web ușor de utilizat și pentru a analiza obiceiurile dumneavoastră de cumpărare și de navigare.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să consultați Politica noastră de confidențialitate..

Noi - managerii de marketing de la Anico - sperăm că sunteți pregătit să ne ajutați să îmbunătățim experiența de cumpărături și de navigare prin acceptarea cookie-urilor.

Totul despre stațiile maritime VHF: frecvență, rază de acțiune, cod MMSI, cod ATIS, apel DSC, autorizații

A sosit vara anului și există mai multe întrebări/cereri decât de obicei despre stațiile radio VHF pentru ambarcațiuni. Ne-am gândit să rugăm un expert să ne ajute să alcătuim cele mai frecvente întrebări cu răspunsurile de rigoare. Din fericire, nu a trebuit să mergem prea departe, deoarece directorul general al companiei noastre - Anico Kft - este József Dévényi, un pasionat de navigație și radioamator. Am discutat cu el despre cum funcționează radioul pe râuri, pe lacul Balaton și pe mare.

Dévényi József

Pe ce frecvență puteți utiliza stația radio maritimă?

Stațiile radio de la bordul navelor funcționează în zona de coastă de 12 nm și în apele interioare în banda VHF în modul simplex sau duplex. Pentru a naviga, nu este necesar să se cunoască frecvențele, ci doar canalele, care sunt afișate pe echipament. Instrucțiunile de funcționare ale fiecărui aparat conțin un tabel cu canalele care pot fi utilizate. În lume există mai multe tipuri de atribuire a canalelor. În apele europene și, în general, în apele internaționale, se utilizează asignarea canalelor INT (International). La 30-50 nm (mile nautice) de coastă, puteți comunica cu MF (unde medii), iar în oceane cu HF (unde scurte) sau Inmarsat C (satelit). Legăturile prin satelit sunt disponibile până la o latitudine de +/-70 de grade (sateliți care plutesc pe orbită geostaționară deasupra ecuatorului), dincolo de care sunt disponibile doar stații radio. Pentru utilizarea stației radio în apele internaționale, este necesară o calificare GMDSS. Mai multe informații aici, sau aici.

Putem urmări mai multe frecvențe în același timp?

Da, puteți monitoriza mai multe canale în același timp, în funcție de ceea ce este încorporat în radio. Cu DW (dual watch), în plus față de canalul setat pe stație, radioul va monitoriza, de asemenea, cele 16 canale de apelare generală la fiecare câteva secunde. În regim de așteptare, toate navele trebuie să monitorizeze canalul 16. Unele unități pot fi, de asemenea, setate în modul TW (triple watch), care permite monitorizarea a trei canale. Dacă se detectează trafic pe oricare dintre ele, acesta se va opri acolo.

Care este raza de acțiune a acestor dispozitive? Afectează antena această rază de acțiune?

Raza de acțiune este influențată de înălțimea antenei și de puterea de emisie a stației radio. Cu o stație radio portabilă într-o barcă sau într-o barcă de salvare este de aproximativ 5 nm (nm = mile marine). Dacă se trimite un elicopter de salvare, este de aproximativ 25nm. Cu un radio de barcă VHF încorporat pe un iaht cu motor, aproximativ 30nm. Cu un radio VHF încorporat pentru bărci pe un iaht cu vele aproximativ 50nm. Cu un radio MF (unde medii) încorporat 200-400 nm. Cu un radio HF (unde scurte) încorporat de la 400 la câteva mii de mile marine, în funcție de sezon, ora din zi și frecvență. Cu echipament de satelit INMARSAT C până la +/-70 grade latitudine nelimitat. Raza de acțiune crește semnificativ dacă antena de emisie-recepție a stației de la țărm este instalată la altitudine mare, de exemplu, în vârful unui munte. Acesta este cazul, de exemplu, în Marea Adriatică, unde există o acoperire VHF pe întreaga suprafață a apei.

Ar trebui achiziționate stații mobile sau portabile pentru navigatorii de peapele inrterne dar pentru apele internaționale?

Se pot achiziționa numai echipamente VHF pentru apele interne. Pentru ambarcațiunile de agrement (de exemplu, bărci cu motor, ambarcațiuni mici cu vele), puteți cumpăra un set încorporat sau un set portabil simplu. Pe căile navigabile interioare, DSC nu este obligatoriu și nu există niciun sistem instalat, astfel încât nu este necesar să cheltuiți bani pe el. Dispozitivele încorporate vor include cu siguranță funcția DSC, dar nu veți putea să o utilizați pe apele interioare.

Pentru utilizare marinărească, asigurați-vă că achiziționați un radio încorporat care are DSC (nu toate radiourile mai vechi la mâna a doua îl au), are un sistem de bus compatibil NMEA0183 sau NMEA2000 (care comunică cu alte dispozitive electronice de la bord), are un receptor GPS încorporat sau extern și poate avea o telecomandă Bluetooth sau cu fir, astfel încât să puteți utiliza confortabil radioul din cabina de pilotaj. Cireașa de pe tort este dacă aveți un receptor AIS (sistem de identificare automată, obligatoriu pe navele mari, recomandat pentru ambarcațiunile de agrement) încorporat, care vă va permite să vedeți pe plotterul de hartă navele mari din zonă și cele mai importante informații ale acestora (nume, număr MMSI, indicativ de apel, mărime, curs, viteză etc.) până la o distanță de aproximativ 30-50 nm, să indicați apropierile periculoase etc.

Hajórádió

Ce este numărul MMSI

MMSI (identitatea serviciului mobil maritim) este utilizată pentru a identifica radioul VHF/MF/HF al navei, alte echipamente GMDSS (EPIRB, INMARSAT C). Construcția MID xxx xxx, unde MID este identificatorul țării (MID maghiar=243) și xxx xxx este identificatorul unic al echipamentului GMDSS al navei. O navă poate avea un singur număr MMSI. Numărul MMSI este emis de autoritatea de comunicații a țării în care este înmatriculată nava. Numărul MMSI emis va fi introdus într-o bază de date internațională, iar întreaga lume va cunoaște numele, tipul, înmatricularea etc. al navei.

Numărul MMSI stația o va comunica atunci când:

  1. MAYDAY, SAFETY sau URGENCY apelare selectivă prin DSC
  2. atunci când se efectuează un apel ROUTIN (apel selectiv cu DSC către o altă navă sau o stație de la țărm)
  3. dacă există un transponder AIS pe navă, se dă și numărul MMSI și se identifică cealaltă navă sau stație terestră
  4. dacă există o situație de pericol și aruncăm baliza EPIRB în apă, aceasta va transmite, de asemenea, semnalele de poziție către sateliți

MMSI nu este utilizat în apele interioare ale UE, ci doar pe mare. ACEST NUMĂR TREBUIE SĂ FIE PROGRAMAT ÎN DISPOZITIVUL ECHIPAT CU DSC PENTRU CA SERVICIILE DSC ALE DISPOZITIVULUI SĂ FUNCȚIONEZE.

Cum obțin numărul MMSI?

În cazul în care aveți deja o înmatriculare valabilă pentru navă, trebuie să solicitați, de asemenea, o licență radio pentru navă de la autoritatea de comunicații din țara în care sunteți înmatriculat. În Ungaria, aceasta este NMHH, menționată mai sus, care eliberează licența radio, care include indicativul de apel și numărul MMSI.

Cum se programează numărul MMSI în stație sau cum se reprogramează în cazul în care se cumpără o stație maritimă la mâna a doua?

Atunci când cumpărați o stație nouă și dacă stația dumneavoastră are un apelant DSC (toate stațiile încorporate și stațiile portabile mai scumpe), puteți introduce pentru prima dată numărul MMSI. Dacă numărul MMSI se schimbă din anumite motive, acesta poate fi modificat  numai prin software, ceea ce necesită un cablu de programare. Acest lucru poate fi realizat de un tehnician radio sau de un specialist al companiei care vinde stația radio. În cazuri excepționale, software-ul și cablul de prg pot fi achiziționate.

Dévényi József

Ce trebuie să știu despre utilizarea apelării digitale selective?

Apelarea selectivă se face prin DSC- ul stației. în cazul unui apel de urgență rapid, dacă nu există timp pentru a manipula meniul, se va emite un apel DSC MAYDAY prin apăsarea continuă a butonului DSC, care va fi recepționat de navele din jur și de stațiile de pe țărm. Emiteți acest apel numai dacă există o problemă pe navă care pune în pericol grav viața echipajului și care nu poate fi rezolvată fără asistență externă. De exemplu, aveți un incendiu și nu îl puteți stinge, ați avut o scurgere și vă scufundați, trebuie să abandonați rapid nava și să vă refugiați în barca de salvare etc. Trebuie să știți că, prin emiterea acestui apel, renunțați la nava dumneavoastră!!!!!!! Scufundarea, oprirea permanentă a motoarelor, etc. nu este încă MAYDAY, ci doar dacă vă aflați periculos de aproape de stâncă sau de altă sursă de pericol și nu aveți altă opțiune pentru a salva echipajul și pe dumneavoastră.

La acest apel, următoarele date vor fi transmise în format digital: numărul MMSI, poziția GPS, UTC (timpul universal) și codul MAYDAY. Meniu de apel de urgență: Dacă dispuneți de timp, puteți seta din meniu care este cazul MAYDAY: MOB= cineva a căzut peste bord și a pierdut vederea, incendiu sau explozie, pătrundere de apă (scurgere), coliziune, eșuare, gută laterală periculoasă, scufundare, nava este fără cârmă și se îndreaptă spre pericol, abandonarea navei, atac al piraților. În plus față de cele de mai sus, va fi afișată și cauza incidentului MAYDAY, astfel încât să știți ce s-a întâmplat. Salvarea este gratuită, dar dacă nu a existat o situație MAYDAY, vi se va percepe costul integral.

Puteți să dați unu. (de exemplu, motorul dvs. s-a stricat și aveți nevoie de remorcare, catargul este rupt, barca dvs. a ieșit din cârmă și aveți nevoie de remorcare, cineva de la bord este bolnav și aveți nevoie de asistență medicală etc.) În multe cazuri, veți fi taxat pentru acest lucru. Puteți da un. SAFETY call atunci când ați detectat ceva periculos pentru navigație, care trebuie împărtășit cu alte nave din zonă și cu stația de la țărm. PL: un buștean sau un container în derivă, o geamandură sau o lumină de turn de lumină arsă sau lipsă, care nu se află în locul indicat pe hartă, vreme periculoasă neașteptată, ceață etc.

Începeți cele de mai sus cu un apel DSC și apoi trebuie să explicați verbal despre ce este vorba. Procedura de apel este bine descrisă în manual. Apelul ROUTIN atunci când doriți să apelați o anumită navă, un grup de nave sau o stație la țărm. Pentru a face acest lucru trebuie să știți numărul MMSI pe care doriți să îl apelați, pe care îl puteți cunoaște, citi de pe plotterul cartografic (AIS) sau îl puteți căuta în manualul GMDSS/cărticica pilotului. După apelul DSC, începeți comunicarea verbală.

Ce reprezintă codul ATIS?

În timp ce numărul MMSI este utilizat pe mare, codul ATIS este utilizat în apele interioare ale UE, dar mai ales pe râurile mari. ATIS = Automatic Transmitter Identification System (Sistem automat de identificare a emițătorului). Codul unic de identificare este transmis de către nave la sfârșitul fiecărei perioade de transmisie. În acest fel, stațiile de coastă și alte nave o pot identifica. La fel ca și codul MMSI, acesta este emis de către autoritatea de comunicații împreună cu licența radio. Mai multe informații aici.

În ce limbă se desfășoară comunicarea?

În apele internaționale, comunicarea se poate face în limba țării și în limba engleză. Marinarii locali folosesc propria lor limbă. Dacă aveți nevoie de asistență sau dacă trebuie să contactați o altă navă, să vă înregistrați în port sau la VTS, puteți face acest lucru în limba engleză. De asemenea, puteți comunica cu prietenii dumneavoastră de pe o altă navă pe un canal de lucru în limba română.

Se pot folosi stațiile și pe uscat?

Teoretic, da, dar trebuie să știți că dispozitivul funcționează în canale de transport maritim. Este posibil să programați alte canale VHF în unele dispozitive, astfel încât acestea să poată fi utilizate în sistemul respectiv. Dar este util și dacă luați un radio portabil pe plajă pentru cumpărături sau la un pub și îl folosiți pentru a ține legătura cu barca.

Pentru cine este util  Chart plotter?

Recomandat în principal pentru utilizarea pe navele maritime. Va trebui să cumpărați o hartă nautică digitală. Aparatul de cartografiere se conectează la alte dispozitive electronice și senzori, cum ar fi GPS, transmițătoarele de vânt, adâncime, viteză, temperatură a apei, semnale AIS, imagini radar, senzori de diagnosticare a motorului, starea sistemului de alimentare, busole electronice etc. Aparatele moderne de cartografiere sunt multifuncționale. Carte de navigație dacă este necesar, imagine radar dacă este necesar, instrument de vânt dacă este necesar, topografie a fundului mării dacă este necesar, pilot automat dacă este necesar etc.

Cum folosim claxonul de ceață?

După cum sugerează și numele, este deosebit de util în condiții de ceață. Puteți folosi claxonul pentru a da semnale Morse. În caz contrar, în condiții de ceață, ar trebui să puneți pe cineva să stea la prova ambarcațiunii și să sufle în claxon cu gura sau să scoată orice sunet vizibil (fâlfâit de capace, lovituri de claxon etc.). Majoritatea au un set de sunet încorporat. În plus, pe navele mari, acesta funcționează și ca difuzor. Puntea de comandă poate astfel să dea instrucțiuni sau informații prin difuzoare.

 Alocarea canalelor  la stațiile maritime:
  

VHF CH 

Simplex/ 

Duplex 

Utilizare canal VHF CH 

Simplex/ 

Duplex 

Utilizare canal 
01 D Utilizare liberă 60 D Utilizare liberă 
02 D Utilizare liberă 61 D Utilizare liberă 
03 D Utilizare liberă 62 D Utilizare liberă 
04 D Utilizare liberă 63 D Utilizare liberă 
05 D Utilizare liberă 64 D Utilizare liberă 
06 S

Navă-Navă 

& SAR 

Navă- Aeronave

65 D Utilizare liberă 
07 D Utilizare liberă 66 D Utilizare liberă 
08 S Navă-Navă  67 S

Navă-Navă & 

SAR 

09 S

Navă-Navă

68 S Operații Portuare 
10 S

Navă-Navă & 

SAR 

69 S Navă-Navă 
11 S Operații Portuare  70 S Canal DSC , numai comunicații automate  
12 S Operații Portuare  71 S Operații Portuare 
13 S   72 S Navă-Navă 
14 S Operații Portuare 73 S

Navă-Navă & 

SAR 

15 S

Comunicare la bord

(putere maximă: 

1 watt)

74 S Operații Portuare 
16 S Apeluri de urgență, de criză, de securitate și de rutină  75 S Rezervat numai pentru comunicații legate de navigație 
17 S

Comunicare la bord

(putere maximă: 

1 watt) 
76 S Rezervat numai pentru comunicații legate de navigație 
18 D Utilizare liberă 77 S Navă-Navă 
19 D Utilizare liberă 78 D Utilizare liberă 
20 D Utilizare liberă 79 D Utilizare liberă 
21 D Utilizare liberă 80 D Utilizare liberă 
22 D Utilizare liberă 81 D Utilizare liberă 
23 D Utilizare liberă 82 D Utilizare liberă 
24 D Utilizare liberă 83 D Utilizare liberă 
25 D Utilizare liberă 84 D Utilizare liberă 
26 D Utilizare liberă 85 D Utilizare liberă 
27 D Utilizare liberă 86 D Utilizare liberă 
28 D Utilizare liberă 87 S Operații Portuare 
      88 S Operații Portuare 
Etichete legate de conținut: Yaesu